ČLOVĚK NA CESTĚ K BOHU A
K RÁJI
Je svět kolem nás jen to co vnímáme, jako
reálné a skutečné, s vědomím toho, že podléhá změně a není
věčný?
Proč tedy je v každém člověku touha po věčném
životě a věčnosti? Je, nebo není? A o tom si budeme dnes
povídat.
Vesmír, jak obrovský je proti maličkému
lidskému tělu, které je jako mikroskopická částečka v něm. Co
galaxií, slunečních systémů, hvězd a planet nachází se v něm.
Člověk, v otevření se této velikosti umlká ve své domýšlivosti
na plody své práce. S vědomím své malosti může se v něm znovu
probudit pokora a otevření se něčemu vyššímu.
Název slova vesmír nese v sobě vyjádření, že
v něm je vše ve – smíru. Celý vesmír proniká obdivuhodný řád,
který v sobě nese znovuzrození i zánik. Dává všem látkám ve
vesmíru jejich vlastnosti a tím určuje jejich možnosti. Člověk
sám, pokud se nachází v tomto vesmíru, je mu podroben. Podroben
oněm zákonitostem, které zde ve vesmíru panují a způsobují tu
velikou souhru toho co vidíme na hvězdné obloze a na naší zemi.
V hloubce prožití této dokonalosti bylo by
úsměvnou nezralostí, že to vše je dílem náhody bez vyššího
řízení.
Avšak člověk je takový! Vše co se nehodí do
jeho záměrů (vydělání co nejvíce peněz a užívat si), tak označí
za bludy a výmysly, nebo náhodu, aby se nemusel změnit a tím se
připravit o své sobecké touhy. Kdyby člověk připustil, že mimo
vesmír, který podléhá koloběhu vzniku a zániku, jsou oblasti
z mnohem jemnějších látek, které již nepodléhají rozkladu. Pak
by nalezl znovu svou naději věčnosti, kterou každý nosí v sobě!
Ptal by se potom, jak se tam mohu dostat. A
znenáhla otvíraly by se před ním zákonitosti, jež tam vedou. Ale
přitom by došel i k závěru, že vše musí mít svůj oživující
zdroj, který vše neustále oživuje a tím i udržuje ve stálé
neproměnné svěžesti…
Člověk zvolil název „Bůh“, označení
východiska tohoto Prasvětla, jež nikdy neutuchajíc září, oživuje
a udržuje. A toto Boží vyzařování, jež jako Prasvětlo je
tvořivé, chová v sobě určité zákonitosti, kterým je podrobeno
celé Stvoření.
„Bůh“ není
dědečkem nad zeměkoulí, není ani malým! A vesmír ve své malosti
je proti němu malou tečkou. Oslňující bílo zlaté Světlo, moře
plamenů, obrovský bílý žár a tlak a zároveň dokonalost a
věčnost. On kdyby se objevil ve vesmíru v celé své velikosti,
netrval by vesmír ani vteřinu! Shořel by, jako prach v ohni.
Až teprve v určitých vzdálenostech od Boha
může vzniknout Stvoření – Ráj a v ještě větší vzdálenosti –
hmotný vesmír. Maličký je človíček proti svému Bohu! Chce aby se
mu Bůh ukázal. Nepřežil by to ani vteřinu!
Má vůbec někdo z lidí pojem o té nekonečné
velikosti? Obávám se, že i přiblížení ve vytušení, bude vždy jen
maličkým zlomkem skutečnosti.
Vraťme se ale ke skutečnosti, že z Boha
nevznikl jen vesmír, ale dokonce ještě před tím vznikly obrovské
světy mnohem jemnějšího druhu, které jsou pro nás oslňujícími
oblastmi Světla a nadpozemské krásy. Část těchto světů nese
název Ráj, odkud člověk vyšel jako duchovní zárodek, aby zde ve
hmotnosti uzrál v nádherný plod – vznešeného dokonalého člověka.
Člověka, jež svou světlostí, ušlechtilostí,
čistotou a zodpovědností bude všemu tvorstvu pomáhat ke stále
většímu zušlechtění a dokonalosti.
Takový, jenž svou podstatu, sebe, nebo-li
svého ducha přivedl k takové dokonalosti, ten může odejít do
těchto věčných úrovní Světla, do Ráje.
Ale pokud má člověk toto dokázat musí si to
zvolit jako svůj cíl žití. Zařídit podle toho život v celé
hmotnosti.
A hle náhle se vše jeví v jiném světle a
priority dnešního života zůstávají daleko vzadu.
Ptám se, jaký je dnes smysl práce – pro
výdělek nebo pro zušlechtění všeho. Co rozhoduje o všem? Peníze
nebo touha po vznešené kráse.
Ubohý lidský tvor přestal budovat krásu a
spokojil se s tím co je jednodušší, sice ošklivější, ale
levnější. Ať je to oděv, stavby a vše co na zemi jest. Kolik
vzniká dnes obrazů, jež nesou vysokou ušlechtilost? Kolik filmů,
kolik písní …? Převážná většina se přiklonila k nízkému a
pudovému. A právě to je pro člověka tím největším nebezpečím.
Člověk je složen z ducha a lidského hmotného
těla, jež je pro ducha nástrojem(oblekem) v této hmotnosti.
Pokud se člověk oddá jen pozemskému, zakrňují jeho duchovní
schopnosti. Ať je to přílišné zalíbení v jídle a pití, kouření,
sexu, majetku, atd., to vše strhuje vědomí hlavně na hmotné. Ale
toto není cíl našeho pobytu zde na zemi. Hlavní cíl je rozvinutí
schopností ducha, jež mají sahat až do vysokých oblastí světla.
Člověk ve svém zdokonalení měl přebudovat tuto zemi na obraz
Ráje. Neboť schopnost tvořit nádheru kdekoliv ve Stvoření a tím
zušlechťovat vše do podoby Ráje, ukáže, že jsme schopni tvořit
toto i v Ráji a po své pozemské smrti tam můžeme odejít. K tomu
člověk nepotřebuje církve, ale potřebuje pravou víru v Boha.
Otevření se jeho zákonům, lásce a Světlu.
Po čase zaměření se na skutečný cíl lidského
putování, probouzí se v člověku schopnosti vyciťování jemnějších
světů a Světla. V prožití poznává, že jeho rozumová představa o
Bohu je omezená, kdežto skrze duchovní vyciťování nezměrná,
zářivá, oslepující světlem, nádherou a velikostí. Poznává, že
Bůh dlící ve své vznešenosti vysoko nad Stvořením, není tím kdo
svévolně trestá ty co se mu nelíbí a pomáhá jen těm co se mu
líbí. Ale, že vyzařování z něj, oživující Prasvětlo je nositelem
života a také řádu a zákonitostí. A tak člověk vpravící se do
těchto „zákonů“ bude růst, zdokonalovat se a sílit. Kdežto
člověk jdoucí za svou vůlí, nedbajíce vůle Boží, musí onemocnět,
duchovně zeslábnout a v mravnosti a ušlechtilosti ochabnout.
Co vlastně přináší lidstvu materialisté?
Zabývání se jen hmotou. Hmotné je pro ně
prioritní - to je vidět, na to si mohu sáhnout, to mi přináší
hmotný požitek. Kam, ale může vést cesta člověka, jenž zamítl
Boha. V první generaci si ještě podrží určitou mravnost a
hodnoty. Ale v dalších generacích budou tyto hranice posunovány
vždy více dolů, neboť není se čeho bát – Bůh přece „není“ a
„není“ tedy ani zákonitý zpětný účinek našeho jednání... Je jen
hmota a to je tak 80 let života. To si musí materialista přeci
užít. A k tomu potřebuje peníze. A proč být k druhým hodný a
ohleduplný, hlavně z nich vyždímat co se dá! Kdo je chytrý, ten
toho přeci musí využít. Hloupý je prostě hloupý a bude na nás
vydělávat. A proč „nekrást“, vždyť se tím budu mít lépe, hlavně
musím být „chytrý“, aby na to druzí nepřišli. A proč být
„věrný“, vždyť život je jen jeden a musím si ho „užít“. A proč
„nezabít“, vždyť z toho můžou být peníze.
A tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Žití
jen materialismu musí vše přivést k rozkladu a zániku.
Materialismus zabíjí ducha v člověku. Bere mu jeho věčný život.
Materialismus je jed a vrah všeho duchovního! Je to pro člověka
to nejnebezpečnější na zemi!
Podívejme
se jak snížil ženu na lákadlo na zboží. Jak ji obnažuje kvůli
stále větší žádostivosti. Ženu, jež jako květina
měla zářit a vzbuzovat v mužích čistotu a ušlechtilost. Ta žena
je dnes jako objekt pudového zájmu. A ona to ještě považuje za
uznání. Ale žena přece má udržovat dobré mravy a ne je
kazit! Pokud tomu tak není, potom je to zpronevěření se úloze
ženy.
A tak tisíce lidských duchů, místo aby na
cestě k Bohu kráčeli pevně k věčnosti, jsou dnešním
materialistickým světem strháváni na úroveň pudů a hmoty.
Kdo je vyvede, kdo jim ukáže znovu světlou
vznešenou stezku k dokonalosti a věčnosti. Pro mnohé jejich
tisícerým zamotánín již může být pozdě...
Proto musí v České zemi sílit zdravé duchovní
jádro, které se nezastaví před ničivým materialismem. Toto
duchovní jádro v němž procitne rytířskost, vznešená služba
Světlu a vroucí snaha pomoci všem, je počátek velikého splnění
naší země. A jen s nasazením všech sil a s Boží pomocí se tato
záchrana podaří...
PÁR UKAZOVATELŮ CEST.
- Cesta k Bohu a ke Světlu a tedy dojití do
Ráje, se neomezuje jen na určitá duchovní učení a náboženství.
Mnohé věci v nich mohou být pomocí, ale jiné mohou zase poutat.
Bůh od nikoho nevyžaduje slepou víru! Dává člověku v jeho
duchovních schopnostech možnost vše si odcítit a ověřit. Jsou
zákonitosti se kterými se nakonec setká každý. Míra světlosti,
ušlechtilosti a dokonalosti člověka na zemi je vždy dána jeho
napojením do jemných úrovní. Čerpám-li ze světlých úrovní budu o
to zářivější o co je světlejší a nádhernější ta úroveň. A tam
také po smrti mohu odejít.
- Princip více životů na zemi je dán pro
možnost odložení vin a ke stále většímu prožhavení a
zušlechtění. Zem je ve Stvoření něčím výjimečná - mohou se zde
setkati lidé na různých stupních vývoje a zralosti. Proto zde
může člověk mnohem rychleji dozrát nebo se rychleji zkazit. Dle
toho jakou cestou se vydá.
- Bůh je veliký, dokonalý a vznešený, a proto
i jeho zákonitosti ve Stvoření jsou dokonalé! A tak jednomu
přináší ve zvratném působení trpké poučení z jeho chyb a druhému
zase požehnání z jeho dobré setby. Bůh nepotřebuje trestat.
Trestáme se my svým nenásledování Božích zákonů.
- Každý má v sobě prožití ze svých minulých
životů a z oblastí mimo tuto zem. Toto vše poznává ve svých
vlastnostech, schopnostech a zájmech, které už v minulém bytí
rozvíjel. Není tedy nespravedlnosti v nadání lidí. Vše je
výsledek minulého bytí.
- Stát nepotřebuje náboženství tak jak je
známe dnes. Potřebuje pravou živou víru a vědění o Bohu a jeho
Zákonech, aby podle nich zformoval život v celé zemi. Tak bude
se vše odvíjet jinak než dnes. Spravedlnost, Pravda a láska se
stanou neměnnými vysokými pojmy, jež si nikdo nebude vykládat po
svém. Nesmí být již více křiveny, tak jako se to děje dnes, kdy
člověk přizpůsobuje pojmy své pokleslosti!
- Má-li tedy být Ráj na zemi, musí se člověk
snažit k němu duchovně napojit, z něho čerpat a zde na zemi jej
uskutečňovat. Je to to po čem touží v nitru všichni spravedliví
lidé. Ráj na zemi! Konečně spravedlnost. Kdo považuje tyto cíle
za utopii vůbec netuší co za obrovský potenciál síly a nádhery
tyto sféry obsahují a při napojení se k nim se přelévají sem na
tuto zem. Co je člověk ve své malosti proti Bohu. Bůh z něhož
vše vzešlo a který nám ve své lásce dovoluje být ve Stvoření
hosty vysílá vždy pomocné světlé síly k uskutečnění toho co
Stvoření prospívá. Naopak to co Stvoření narušuje se z něho
nakonec vyloučí a rozloží, neboť tak jsou nastaveny Zákony Boží.
Ke zřídlu všeho života, všech sil a zářivého
světla, tedy k Bohu samému má se člověk upínat celou svou silou.
Má z něho čerpati posilu pro své bytí a své činy. Jeho má
velebit a ctít svými myšlenkami, slovy i konáním. Tak naplní pro
své blaho a spásu 1 přikázání Boží:
Já jsem Hospodin tvůj Bůh, nebudeš mít
jiných Bohů mimo mne.
Bůh jako záruka věčnosti stává se při
dodržení prvního přikázání pevnou oporou, nadějí a silou s níž
je možné přebudovat vše nesprávné a vystavět nový zdravý svět na
Božích zákonech, jež všemu přináší požehnání, radost a mír.
Věřím, že se nalezne mnoho lidí s touto
radostnou vůlí k činu...
J.M.