Schopnosti lidského mozku –
ROZDÍLY MUŽSKÉHO A ŽENSKÉHO UZPŮSOBENÍ MOZKOVÉHO ORGÁNU - 1
V předchozích kapitolách o lidském mozku jsme se na více místech zmiňovali o
úzkém propojení mezi orgány mozku a celkovým uspořádáním tělesného žlázového systému člověka. Toto
propojení vzniká zejména v části Malého mozku, a to především skrze části Thalamu, Hypothalamu, Hypofýzy a
také pak na určitém stupni i skrze část Šišinky mozkové - Epifýzy. Nejsilnější propojení s tělesným
žlázovým uspořádáním je vytvořeno skrze orgán Hypofýzy. Odtud pronikají k ostatním žlázovým orgánům v těle
člověka nesčetné prvotní proudy jemných látek, které nesou ve svém záření důležitá sdělení k tělesným
žlázovým systémům. Skrze tyto látky, skrze jejich sdělení, které nesou, nastavují pak ostatní tělesné
žlázy celkový stav organismu ve všech nejrozličnějších životních situacích.
Na základě této skutečnosti si zde tedy můžeme říci, že stejně tak, jako se
liší mužské a ženské tělo ve fyziologických rozdílech tělesného aparátu, že velmi podobným způsobem bude
odlišen u muže a u ženy i význam jejich jednotlivých žlázových systémů.
Z tohoto poznání je pak možné si odvodit, že činnost mozkové části Hypofýzy,
Epifýzy i ostatních jednotlivých částí Malého mozku, bude v určitém směru jiná u muže než u ženy.
V tělesném uspořádání organismu ženy a muže je rozdíl. Tento rozdíl je dán
nejen pozemským pohlavním odlišením, které je pevně a neposunutelně dáno již samým základem DNA člověka,
nýbrž tento rozdíl spočívá i v samotné odlišné úloze pozemského ženství a pozemského mužství, v jejich
rozdílné společenské úloze, tak, jak se tato úloha váže k duchovnímu poslání člověka ve hmotnosti.
V samotném duchovním základě člověka existuje odlišnost mezi duchovně
ženským principem ve Stvoření a principem duchovně mužským. Při vzniku Stvoření bylo od samého
počátku vetkáno rozdělení všech sil na druh aktivní a pasivní. S tímto druhem rozdělení sil
setkáváme se na všech místech ve Stvoření. Zformování pozemského těla, jakožto hrubohmotného nástroje pro
vědomé a smysluplné působení lidského ducha v tomto světě, pak muselo stejně jako vše ostatní duchovní,
bytostné ve Stvoření následovat nutnost rozdílu mezi aktivním a pasivním.
Jedno nemůže nahradit druhé! Ba ani nemůžou zde být překročeny hranice,
které stojí pevně, chráníce veškeré rozdělení sil ve Stvoření. Tak muž nemůže nahradit nikdy ženu
v její duchovní i pozemské úloze úplně, stejně tak, jako žena nikdy plnocenně nezastoupí v Bohem dané
úloze muže. Snahy o pozemské rovnostářství nejrůznějších spolků a organizací, rozšířených mezi dnešními
ženami, které usilují o setření rozdílu mezi ženou a mužem, mohou tak činit cokoliv ve svém propagování,
stejně však nakonec tato rozdílnost v úlohách nebude nikdy odstraněna. Ženství ve své úloze, duchovní i
pozemské, zůstane provždy ženstvím, stejně tak, jako mužství mužstvím, a to i za cenu dramatických
společenských tlaků, horeček a nemocí, které budou muset postihnout dnešní zástupy pokrokových myslitelů,
jež se domnívají, že mohou v tom přinést změny.
Tyto úlohy byly rozděleny napřed, již při samotném vznikání tohoto Stvoření.
Člověk nedokáže v tom ničeho jiného, než že v narážení na hranice mezi aktivním a pasivním bude tvrdě
padat a bolestně se zraňovat. Více s tímto rozdělením úloh neučiní.
Ve skutečnosti však, při správném pochopení svých úloh, mohlo by se pozemské
ženství a mužství urychleně vřadit do záchvěvů Stvoření, a tím nalezly by obě strany vysoké a vznešené
poslání ve svém životě.
K tomuto správnému nalezení může také napomoci i pochopení, že rozdílnost
mezi ženou a mužem není jen ve viditelném vnějším uspořádání těla, ale že zcela určitý rozdíl panuje i u
samotné práce jednotlivých mozkových částí. Tato práce orgánu mozku je tedy zásadně odlišná u ženy a u
muže.
Ženský organismus jeví se vnějškově celkově jemnějším než organismus mužský.
Ve skutečnosti je tento rozdíl mnohem silněji poznatelný právě v mozkovém a ještě více nervovém
uspořádání.
Naladění nervového zachvívání ženy je jemnějšího druhu než u muže. Pro lepší
pochopení můžeme spíše říci, že je jemnějšího druhu než nervové vyzařování u muže. Toto jemnější, nebo i
jinak, o půl stupně vyšší záření nervstva ve svém naladění pak právě umožňuje ženě silnější, nebo také
lépe průchodnější spojení k duchovnímu nitru skrze Malou sluneční pleteň. Citovost ženy je tím
výrazně silnější než u muže.
Impulsy, vedoucí skrze nervstvo od Malé Sluneční pleteně k Thalamu i dalším
částem Malého mozku, jsou u ženy více vnímatelnější díky svojí podobě silnějších hnutí citů. Žena tak
může, a také má ve své úloze umožněno prožívat veškeré události v životě duchovnějším, citovějším
způsobem. Její cit je více posílen také i v tušícím intuitivním vnímání, tak jak jsme o tom psali
v předchozích přednáškách. Žena je tímto jemnějším naladěním o určitý půlstupeň duchovně vnímavější než
muž. Ovšem zde je zásadní úskalí, které se projevuje zejména u dnešního ženství. Tato výbava jemnějšího,
vnímavějšího spojení s duchovními záchvěvy v citovosti musí být ženou v bdělosti trvale čistě
používána v každodennosti života. Dnešní žena, úsilím o přiblížení se ve způsobu každodenní práce muži,
jenž je silněji vybaven pro aktivní práci ve hmotném světě, tuto jemnou duchovní schopnost ruší.
Je to stejné, jako kdyby člověk chtěl na jednom přijímači naladit dvě
radiové stanice najednou. Dnešní ženství počíná si přesně takovým způsobem. Mnohé ženy chtějí si ve svém
přirozeném vnímání svého vybavení sice podržet citovost, proudící do jejich vědomí z Malé Sluneční
pleteně, zároveň však usilují o to, stát v každodennosti života stejně aktivně jako muži. Výsledkem je pak
rozpolcenost a zmatek ve veškerém počínání. Je nepochopitelné, proč ženství dneška zbavuje se nápadně
hrubým způsobem takové cennosti citového a intuitivního prožívání, když musí být všem dobrým pozorovatelům
více než zřejmé, že muž, působící aktivně ve svém povolání, je právě o tento nesmírný dar ochuzen. Výbava
muže je pak v tomto směru vyváženě nahrazena právě větší schopností aktivní práce. Řízení strojů, ovládání
instinktů, které odpovídají aktivnímu úsilí vpřed, větší schopnost periferního vidění, to vše je zesílenou
výbavou pro muže, jenž je Tvůrcem povolán aktivně pracovat v tomto hmotném světě, ať již ve fyzické práci,
v organizování, v boji či v obraně. Veškeré uspořádání mužského mozku je naladěno na tento druh činnosti.
Tím také však muselo být u muže zeslabeno, téměř o polovinu ve své citlivosti oproti ženě, ono zmiňované
nervové spojení, které by jinak při stejném zachvívání jako u ženy bylo pro něho brzdícím, rozptylujícím,
či přímo rušícím.
Muž byl by ve své práci příliš bržděn při stejně silném nervovém spojení
s Malou Sluneční pletení, jaké má ve své genetické výbavě žena.
Nutno zde však dodat, že spojení, které bylo dáno muži, je úplně zásadně
postačujícím k tomu, aby on sám dostatečně rozpoznával ve svém svědomí, co je správné a co nesprávné
při každém rozhodování. Již v tom je však poznatelné, jaký veliký dar obdržela žena v zesíleném citovém
spojení s duchovním nitrem. Žena je doslovně královsky obdarovanou v citovém vybavení ve srovnání s mužem.
Je tak až nepochopitelné, že se dnes s takovou vervou snaží tohoto daru
zbavit tím, že se úmyslně trvale snižuje na stupeň úlohy muže. Jakákoliv úspěšnost v pozemsky aktivním
úsilí ženy nikdy nevyrovná dar, jenž ve své přirozené výbavě nosí ona v sobě, díky žensky
duchovnímu i tělesnému uspořádání.
Nervstvo, spojující orgány Malého mozku s Malou sluneční pletení, je u ženy
zcela výjimečného, výrazně jemnějšího druhu, srovnáme-li jej se stejným nervstvem muže. Rozdíl ve
schopnosti zachvívání tohoto nervstva je mimořádného druhu. Řekneme-li zde, že muž je skrze toto nervstvo
spojen se Sluneční pletení v připodobnění jakoby tkanivem, pak žena je vybavena celou soustavou jemných
stuh.
Není také žádné síly, která by toto silné citové spojení s duchovním nitrem
ženě přerušila, pokud tomu ona sama nedovolí. Dnes však, žel, mnohé ženy, spolu s touhou vyrovnat se muži
v jeho činnosti, strhávají v sobě tyto světlé stuhy citového spojení jen za tím účelem, aby byly více
odolnější pro mužskou organizaci ve hmotě, nebo řídící práci.
Až jednou ženy nahlédnou, jak silně působí na toto jemné nervové spojení
kupříkladu úsilí potřebné třeba i jen pro řízení automobilu, kdy silný tlak, směrovaný k aktivní bdělé
pozornosti, sídlící právě v Limbickém mozku, odebírá ihned nesmírně mnoho záření právě z jemnějšího
zachvívání nervového spojení s Malou Sluneční pletení, pak navrátí se mnohé ženy urychleně ke své úloze
vznešených královen ducha, jejichž místo náleží v pozemském světě domovu a všemu, co žádá si něžnou péči
jemného ženského působení.
Je potřeba zde také připomenout, že skrze silnější spojení ženy s duchovními
proudy, je s těmito následně v jejich přepracovaném záření v předkvarkových úrovních hmoty spojováno i
veškeré mužství na zemi. Jestliže tedy ženství v této úloze sestupuje dolů, pak není možné se co divit, že
také i svět mužů stává se stále více hrubším, násilnějším a v neposlední řadě pudově vybičovanějším. Jak
může dnešní ženství naříkat na nedostatek mužského gentlemanství, když právě ženství, svým současným
ochromením v přijímání ušlechtilého a čitého spojení s duchovními proudy, tento nedostatek pravých a
ctihodných mužů způsobuje.
Zásadní rozdíl mezi mužskými a ženskými schopnostmi mozkové práce spočívá
tedy především v nutném respektování rozdílnosti zachvívání nervstev. Žena musí tak být ve své citovosti a
jemnosti vždy o půl stupně nad mužem. Je-li tento rozdíl zmenšen, či dokonce úplně setřen, pak následkem
toho zcela jistě nastane napětí a nevysvětlitelný tlak mezi mužem a ženou. Tento stav bude pak v horečce a
nemoci tonout do té doby, dokud si ono aktivní a pasivní nenalezne své pravé místo tak, jak je mu to
předurčeno v Zákonech Stvoření.
Dnes nacházíme se tak právě v období velikého zmatku a hledání pravého místa
ženství a mužství v lidském světě.
Schopnosti lidského mozku –
ROZDÍLY MUŽSKÉHO A ŽENSKÉHO UZPŮSOBENÍ
MOZKOVÉHO ORGÁNU - 2
( nové: 29.08.2006 )
Jak jsme si již objasňovali, žena je ve svém uzpůsobení tělesného aparátu
mnohonásobně více vybavena citovými schopnostmi než muž. Jejím přirozeným jednáním je proto citovější
prožívání všech situací v životě. K tomu slouží právě určité jemnější naladění záření orgánů v Malém
mozku. Veškeré funkce těchto orgánů, ačkoli z hlediska fyziologického mají na vnější podněty téměř shodné
reakce jako mozkové orgány u mužů, vlastní život, související s duchovní podstatou člověka, je přenášen u
ženy na jemnějším stupni zachvívání.
Toto zachvívání souvisí s uzpůsobením nervového aparátu ženy, jenž je opětně
naladěn na určitý jemnější stupeň, než je naladění nervstva muže. Tato jemnost však ve skutečnosti v sobě
obsahuje zároveň mocnější, plnější proudění, jež je tak možné lépe nazvat citově silnějším.
Odtud také pramení ona tak často popsaná rozdílnost v prožívání životních situací, jež bývá mužem vnímána
zcela jinak - více realisticky, racionálněji než u ženy, která pak prožívá události v životě citověji,
více intuitivněji.
Tento rozdíl je správným, a tedy veškeré úsilí dnešních žen, které snaží se
v racionalitě a rozumovosti denního jednání více přiblížit mužům, je úsilím zavádějícím, jemnosti citových
schopností přímo škodlivým. Žena nemá usilovat o to, jednat jako muž.
Její vybavení, které má, volá ji k silnějšímu prožívání citem tak, aby ve
svém způsobu jednala více obrácená k duchovnímu vnímání. To samozřejmě není v žádném rozporu s realitou
každodennosti.
Žena při svých denních pracích má však vnášet do svého jednání duchovní
záchvěvy naplněné čistou ušlechtilostí, intuicí a také moudrostí, vyplývající ze životních zkušeností.
V tomto způsobu nemůže ji také muž nikdy plnocenně nahradit, neboť k tomu
chybí mu nejen duchovní vlastnost ženského druhu, ale také i vybavenost v naladění mozkových orgánů Malého
mozku i vlastního nervového pletiva, spojujícího mozkové části s Malou sluneční pletení.
Toto spojení je vůbec tím, co nejvíce odlišuje muže od ženy. Schopnost tak
zvaného prožívání srdcem je ženě více vlastní než muži. Ono prožívání srdcem není ale ve skutečnosti ničím
jiným, než silnějším vnímáním impulsů, přicházejících od ducha k nervstvu Malé Sluneční pleteně. To, že je
lidmi nahlíženo srdce jako orgán s určitou prazvláštní vybaveností citu, je dáno pouze neznalostí pravého
významu nervstva Malé Sluneční pleteně, které se nachází v těsném sousedství orgánu srdce, a je s ním také
do určité míry propojeno. Srdce samo o sobě je pouhým svalem, byť je svým významem orgánem životně
důležitým. Těsné sousedství s místem duchovních spojení skrze Malou Sluneční pleteň vyjadřuje tak
nádherným způsobem symbolický obraz dění v Pravěčném hradu Grálu. Rytmus srdce, spojený s duchovními
impulsy v Malé Sluneční pleteni spodobňuje v případě každého jednotlivce opakovaně veliký děj proudění
Boží Síly do Stvoření k Jeho oživení. V případě člověka jedná se pak o oživení duchovního druhu a
mystériem trvalého koloběhu je právě krev.
Síla záření chtění ducha přichází k tělesnému aparátu člověka právě skrze
Malou Sluneční pleteň. Dávní badatelé, hledající sídlo lidské duše v člověku, tušili správně, že zhruba v
místech v blízkosti srdce existuje ono zázračné místo duchovního oživení člověka. Žel, většinové úsilí
badatelů bylo založeno na příliš materiálním základu, a tak přes všechny pokusy nemohlo být nikdy nalezeno
v těchto místech nic duchovního, co by přitom mělo jakoukoliv hmotnou uchopitelnou podobu.
Duchovní nitro člověka je zcela odlišného druhu než hmota. S pozemským tělem
je pak spojeno toto duchovní zlatou páskou záření, které přivádí k nervstvu Malé Sluneční pleteně impulsy
od duchovního já člověka. Odtud tyto impulsy spěchají nervstvem v záchvěvech k orgánu Thalamu, Hypothalamu
i k dalším orgánům Malého mozku za účelem přivést tyto duchovní impulsy do denního vědomí člověka.
A právě uspořádání celého ženského tělesného aparátu ve své jemnosti je
schopno zachytit silněji a zřetelněji tyto impulsy z duchovního nitra, pronikající do hmoty skrze nervstvo
Malé Sluneční pleteně. Žena má tak od Stvořitele ve svém tělesném vybavení nervového naladění mnohem více
zesílené spojení na duchovní proudy. Její citovost, pokud by nebyla rušena přílišným úsilím k aktivní
denní činnosti, vedla by ji tak bezpečně až k úplně jistému vnímání všech dějů nad hmotou. Intuice, čas od
času prožívaná dnes některými ženami jako nejasné nutkání či hnutí u srdce, stala by se zcela bezpečně
rozpoznávanou pro následné veškeré zařizování se v životě.
V tomto směru musí se také nyní ubírat veškeré ženství, toužící po nalezení
harmonie a vnitřního naplnění. Úsilí dnešních nesčetných mužatek, které chtějí se rovnat mužům, musí být
převýšeno čistým citovým životem žen, které dokáží v sobě opětně rozeznít citové proudění mezi Malou
Sluneční pletení a svým denním vědomím.
Každá žena, která je duchovně opravdu ženou, nese si v sobě tuto
schopnost. Toto vybavení silného citového prožívání dává ji možnosti netušeného duchovního rozmachu.
V tomto směru je žena skutečnou královnou všemu životu na Zemi. Čisté citové prožívání ženy je
nejsilnějším vybavením tohoto druhu na Zemi.
V každodennosti může touto cestou k ženě proudit trvale světlý proud
duchovního života, aniž by ona musela pro to činit více, než prostě být opravdovou, v čistotě myšlenek
jednající ženou. Ženě je touto cestou usnadněno duchovní přijímání vjemů, ke kterým se muž jinak
probojovává v nasazení svých duchovních sil v modlitbě.
To, co je ženě dáno jako samozřejmé, to muž získává si jedině zvýšeným
úsilím v modlitbě, kdy smí pak přijímat více inspirace, skrze orgán Epifýzy - skrze orgán Šišinky mozkové.
V denním životě je muž těmto proudům v přirozenosti své výbavy více uzavřenější. Ve své racionalitě
v přístupu k životu musí se ale také i on trvale namáhat, aby bděle rozpoznával spravedlnost od
nespravedlnosti, milost od nemilosti, tedy, aby tímto zvýšeným úsilím také i on směl dosáhnout jednání,
které žena smí zcela zřetelně intuitivně vyciťovat trvale, ve svém jemném naladění. Ovšem, pokud toto
jemné duchovní vnímání již v sobě nezadusila a nezeslabila právě úsilím o to, být rovnocenná muži.
Žena ve svých modlitbách smí pak také k Zemi přivádět doslovně netušené
množství duchovního světla a posily. V této jemné práci smí tak vykonávat stejně tak mnoho jako muž,
třebaže v první chvíli není toto úsilí viditelným tak, jako je konkrétní budující úsilí muže. Rozdíl mezi
mužem a ženou v duchovním poslání je tak zcela zřetelným. Každý jej může pochopit, jestliže jen trochu
chce.
|